poznajPolske

8-9 czerwca 2022 r. 30 uczniów naszej szkoły (3S, 2P, 2S, 1M) wzięło udział w wycieczce szkolnej Zamość, Kazimierz Dolny, Sandomierz w ramach rządowego programu "Poznaj Polskę".

Uczniowie rozpoczęli od zwiedzania Zamościa i jego historycznych obwarowań. Architektura rynku i miejskich kamieniczek zachwyciła swoją urodą. Następnie udaliśmy się do Janowca, gdzie obejrzeliśmy ruiny zamku i stałe wystawy Muzeum Nadwiślańskim. Przeprawą promową na Wiśle dotarliśmy do Kazimierza. Zwiedzanie miasta rozpoczęliśmy od pieszej wędrówki po Wąwozie Korzennym, następnie obejrzeliśmy panoramę miasta ze Wzgórza Trzech Krzyży. W Kamienicy Celejowskiej mogliśmy podziwiać obrazy współczesne artystów przedstawiające stary i nowy Kazimierz.

Zamek w Sandomierzu umiejscowiony na wzgórzu stał się pierwszym obiektem naszych zainteresowań. W rynku przy studni spotkaliśmy się z przewodniczką p. Ewą, która okazała się niewyczerpaną skarbnicą wiedzy. Jej opowiadania przplatane ciekawymi anegdotami pozowliły nam poczuć klimat tego miasta i się w nim zakochać.

Zmęczeni, ale i zadowoleni z wycieczki wróciliśmy do Sanoka wieczorem.

Opiekunami byli: Andrzej Śliwka, Damian Dziewiński, Mirosław Bielec.

MEiN

Informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies. Odwiedzając naszą stronę bez dokonania zmian ustawień swojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies w celu ułatwienia korzystania z serwisu.