Struktura organizacyjna ZS nr 3 w roku szkolnym 2007/2008

Liceum Ogólnokształcące – 1 klasa LA

Liceum Profilowane          – 3 klasy LZ, 1 klasa LM

Technikum 4-letnie          – 22 klasy

Szkoła Zawodowa            – 1 klasa ZS

Szkoła Policealna              – 1 klasa

Łącznie 632 osoby, 28 oddziałów

W bieżącym roku szkolnym odbył się nabór do 8 klas pierwszych:

1 LZ   – wychowawca p. Damian Dziewiński

1 TA   – wychowawca p. Anna Grzyb

1 TB   – wychowawca p. Monika Florek

1 TE   – wychowawca p. Aneta Szczepanik

1 TS   – wychowawca p. Iwona Urban

1 ZS   – wychowawca p. Łukasz Matuszek

1 TI    – wychowawca p. Agnieszka Pietrycka

1 TK  – wychowawca p. Mariusz Bonk

Dyrekcja ZS nr 3

Dyrektor          – p. Krzysztof Futyma
Z-ca                – p. Arkadiusz Zulewski
Z-ca                – p. Bogusław Bałut

Kadra nauczycieli:

Nauczyciele języka polskiego:
Bednarska Justyna
Gacek Ewelina
Kenar Barbara (część etatu)
Piejko Dorota
Śmiertka Sabina
Krok Agnieszka (od 4.12.07 w zastępstwie za S. Śmiertkę)

Nauczyciele języka angielskiego:
Podkalicka Barbara
Maciejowska Renata
Bonk Elwira
Bonk Mariusz
Nycz Renata
Krawiec Ewelina (w zastępstwie za E. Bonk)
Szczepanik Aneta

Nauczyciele języka niemieckiego:
Grzyb Anna
Woźniak Urszula
Mackiewicz Wioletta
Szewczyk Agnieszka
Hawryłko Ewa (j. niemiecki i geografia)

Nauczyciele matematyki:
Bałut Ewa
Paluch Jan
Futyma Anna
Urban Iwona
Patronik Katarzyna (część etatu)

Nauczyciele fizyki:
Zulewski Arkadiusz
Pietrycka Agnieszka

Nauczyciele chemii:
Kosturska Mariola

Nauczyciele biologii:
Wojnarowska Dorota
Zych Monika (część etatu)

Nauczyciele historii:
Skarbowska – Sówka Joanna (historia i WOS)
Wronkiewicz – Rogos Katarzyna (historia i WOS)
Uruski Piotr (część etatu)

Nauczyciele geografii:
Leszczyszyn Beata
w/w Hawryłko Ewa

Nauczyciel historii sztuki i wiedzy o kulturze:
Zając Magdalena (część etatu)

Nauczyciel przysposobienia obronnego:
Kudlik Łukasz

Nauczyciele informatyki i przedmiotów zawodowych:
Bałut Bogusław
Futyma Krzysztof
Dobroć Zdzisław
Ziobro Jan
Stawarczyk Marek
Szymański Jerzy
Rymar Roman
Piejko Mariusz
Łagożny Łukasz (część etatu)
Szelest – Michniowska Iwona
Podkalicka Agnieszka
Ogarek Wojciec
Święch Dariusz
Stanek Marcin
Burnatowski Grzegorz
Brząska Iwona
Romaniak – Stanek Małgorzata (część etatu)
Grzyb Marcin (część etatu)

Nauczyciele wychowania fizycznego:
Dulęba Jarosław
Mańko Hubert
Matuszek Łukasz
Podstawski Maciej
Sadleja Antoni
Stangierski Sebastian
Dziewiński Damian
Buczek Marzena (część etatu)
Rozum Tomasz ( w zastępstwie za J.Dulębę od 3.03 do 20 .06.2008)

Nauczyciele religii:
ks. Buk Piotr
Baran Urszula
Florek Monika

Nauczyciele wychowania do życia w rodzinie:
Kulawiak-Roman Edyta (wdż i język polski)
Zulewska Dagmara (część etatu)

Nauczyciel przedsiębiorczości:
Malik Lucyna

Pedagog Szkolny :
Prorok Mariola

Kierownik Biblioteki Szkolnej:
Adamiak Anna

Pracownicy sekretariatu i księgowości:
Sternik Lucyna
Nasiadka Dorota
Capik Krzysztof ( do 31.05.2008)
Zatwarnicka Anna (od 1.06.2008)

Higienistka Szkolna:
Buczek Maria

Kierownik administracji szkolnej:
Gawlewicz Janusz

Pracownicy szkolnej obsługi:
Borczyk Anna
Kaszewicz Irena
Marcinik Lucyna
Ryniak Bogdan
Solan Krystyna
Bok Kazimierz
Baran Stanisław
Marcinkowski Ryszard
Pietruszczak Marian

 

WAŻNIEJSZE WYDARZENIA Z ŻYCIA SZKOŁY.

3 września 2007r. miało miejsce uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego. Dyrektor Krzysztof Futyma podał informacje dotyczące organizacji nowego roku szkolnego, a następnie odczytał listy nowo przyjętych uczniów do kolejnych klas pierwszych. Po uroczystości uczniowie ci spotkali się w salach po raz pierwszy ze swoimi wychowawcami oraz zwiedzili szkołę.

W bieżącym roku szkolnym młodzież z naszej szkoły miała możliwość uczestniczenia w zajęciach pozalekcyjnych w ramach Programu Wyrównywania Szans Edukacyjnych Dzieci i Młodzieży (Objętego Rządowym programem „Aktywizacja jednostek samorządu terytorialnego i organizacji pozarządowych”).

Były to zajęcia:

„Język niemiecki praktycznie – czyli, co pomoże mi w znalezieniu dobrej pracy”; (prowadzący: A. Grzyb, A. Szewczyk)

„Fizyka wokół nas” ; (prowadzący:  A.Zulewski, A. Pietrycka)

„Proces tworzenia dokumentacji technologicznych w oparciu o program AUTOCAD”

Wszystkie otrzymały dofinansowanie z w/w Programu i odbywały się w terminie od początku września 2007r. do grudnia 2007r.

W trakcie zajęć  z języka niemieckiego uczniowie m.in. pisali swoje życiorysy i listy motywacyjne, przeglądali niemieckie strony internetowe z ogłoszeniami o prace, ćwiczyli umiejętności komunikacyjne oraz uczyli się, jak opracować własne Europejskie Portfolio Językowe.

Na zdjęciu: zajęcia w pracowni komputerowej – pisanie życiorysu w języku niemieckim

Projekt „Fizyka wokół nas” składał się z części teoretycznej i praktycznej. Uczniowie rozwiązywali zadania z fizyki i przeprowadzali proste doświadczenia. Na koniec zorganizowali pokazy doświadczeń fizycznych dla uczniów naszej szkoły. Punktem kulminacyjnym była wycieczka do Instytutu Fizyki Jądrowej w Krakowie.

Na zdjęciu: pokazy fizyczne w hali ZS Nr 3 (w tle stoi p. Agnieszka Pietrycka, współtwórca projektu)


14, 15, 16 WRZEŚNIA 2007r. – WYCIECZKA NAUCZYCIELI DO ZAKOPANEGO

Program:

1 dzień: 14.09.2007r.

1400  - wyjazd z Sanoka w kierunku Zakopanego, przyjazd, zakwaterowanie w Ośrodku Rekreacyjno-Wypoczynkowym „API 2” w Zakopanem, obiadokolacja.

2 dzień: 15.09.2007r.

Po śniadaniu zwiedzanie Tatrzańskiego Parku Narodowego pod opieką Przewodnika Turystycznego: Dolina Kościeliska z Jaskinią Mroźną lub Dolina Chochołowska, lub spacer nad Morskie Oko. Obiadokolacja połączona z pieczeniem prosiaka, nocleg.

3 dzień: 16.09.2007r.

Po śniadaniu zwiedzanie Zakopanego: Stary Kościół i cmentarz na Pęksowym Brzysku (MB Częstochowskiej) . Muzeum Tatrzańskie, skocznie narciarskie, wyjazd kolejką linowo-terenową na Gubałówkę, z której roztacza się cudowna panorama Tatr. Spacer w kierunku Butorowego Wierchu. Zjazd kolejką krzesełkową do autokaru. Przejazd do sanktuarium MB Fatimskiej na Krzeptówkach.

1500 – wyjazd do Sanoka

Na zdjęciu – od lewej:
Z. Dobroć,  B.Kenar,  J.Dulęba,  Ł. Matuszek,  D. Dziewiński,  pp. Sadleja,  Ł. Kudlik,
G. Burnatowski, Z. Futyma,  z przodu:  H.Mańko

Na pierwszym planie: J. Gawlewicz, za nim Z. Dobroć

Na zdjęciu od lewej:
E. Kulawiak–Roman,  J.  Brząska,  R. Rymar, dyr. K. Futyma,  M. Stawarczyk,  M. Stanek,  M. Piejko

DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ – 14 października 2007

Dwa dni wcześniej, 12.10, na hali ZS Nr 3 odbyła się uroczysta akademia. Dyrektor Krzysztof Futyma podziękował Gronu Pedagogicznemu za trud włożony w kształcenie

 i wychowanie młodzieży. Szesnastu nauczycieli zostało uhonorowanych Nagrodą Dyrektora Szkoły: Adamiak Anna, Bałut Ewa, Dobroć Zdzisław, Kosturska Mariola, Kudlik Łukasz, Maciejowska Renata, Mańko Hubert, Piejko Dorota, Prorok Mariola, Stanek Marcin, Szymański Jerzy, Urban Iwona, Wojnarowska Dorota, Woźniak Urszula, Ziobro Jan, Zulewski Arkadiusz.

            O oprawę artystyczną akademii zadbali uczniowie klas 2LZ i 3 LZ pod kierunkiem

 p. Edyty Kulawiak i p. Marioli Prorok.

Po akademii nauczyciele rozegrali z uczniami towarzyski mecz – w wyniku zaciętej walki zwyciężyli przedstawiciele Grona Pedagogicznego 9:8.

NARODOWE ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI - 11 Listopada

W poniedziałek 12.11 uczniowie i nauczyciele wzięli udział w uroczystej akademii przygotowanej przez p. Justynę Bednarską, p. Ewelinę Gacek.

Młodzież obejrzała w skupieniu program artystyczny, w którym znalazły się wiersze, pieśni patriotyczne oraz Rota. Następnie głos zabrał w-ce dyrektor Bogusław Bałut dziękując organizatorom akademii za jej przygotowanie,
a młodzieży – za uwagę.

AKCJA POMOCY DLA POSZKODOWANYCH W POŻARZE

Działająca od kilku lat w naszej szkole Grupa Wsparcia oraz Samorząd Uczniowski byli inicjatorami zorganizowania akcji charytatywnej na rzecz pomocy uczniowi naszej szkoły, którego rodzina została poszkodowana przez pożar. Zorganizowano kwestę na terenie parafii na Posadzie oraz zbiórkę pieniężną w szkole.
Zarówno uczniowie, jak i grono pedagogiczne dali dowód swojej szczodrobliwości, a zebrane pieniądze przekazano na konto poszkodowanej rodziny.

Artykuł z „Tygodnika Sanockiego” 21-28.12.2007r.

SPOTKANIE OPŁATKOWE – 21 grudnia

21 grudnia, parę dni przed Świętami Bożego Narodzenia, grono pedagogiczne spotkało się na tradycyjnym „Opłatku”.

Pan Dyrektor Krzysztof Futyma złożył wszystkim nauczycielom świąteczne życzenia, następnie ksiądz proboszcz Piotr Buk podzielił się z zebranymi swoją refleksją na temat nadchodzących świąt.

Po indywidualnych życzeniach połączonych z dzieleniem się opłatkiem wszyscy zasiedli do stołów, na których znalazły się: barszcz z uszkami, pierogi, ciasta, owoce i słodycze.

Wspólne kolędowanie zakończyło to miłe spotkanie.

REKOLEKCJE WIELKOPOSTNE

W dniach 18-19.02. na hali sportowej odbyły się rekolekcje wielkopostne dla młodzieży naszej szkoły. Poprowadził je ks. Robert Ablewicz, Misjonarz Świętej Rodziny z Górki Klasztornej. Tematem pierwszego dnia rekolekcji była „Wiara i odejście”, zaś drugiego – „Uzależnienia, sekty, opętania”. Wykorzystując metody multimedialne (m.in. inscenizację Drogi Krzyżowej), ks. Ablewicz zachęcał do pogłębiania wiary i opowiadał o swoim zgromadzeniu. Rekolekcje wzbogacone śpiewaniem i grą na gitarze stały się przeżyciem duchowym dla uczestników.

Studniówka 2008

Dnia 15.04 na Hali Sportowej ZS Nr 3 miał miejsce bal studniówkowy klas 4TA, 4TA, 4TE i 3LM.

17.01 na swojej studniówce bawiły się klasy 4TS, 3LA, i 3LZ.

Klasa 4TA – wychowawca p. Agnieszka Podkalicka

I rząd dolny (od lewej):

Tomasz Leszczyk, Daniel Czapor, Rafał Krajzewicz, Marek Abrachamowicz, Tomasz Szałankiewicz, wych. A Podkalicka, Mateusz Wołczański, Grzegorz Ryniak, Mateusz Marciniak, Jacek Śmigiel, Łukasz Czopor.

II rząd (od lewej):

Mateusz Winnicki, Tomasz Klimkowski, Marcin Wierzganowski, Robert Szałajko, Mateusz Dąbrowski, Wojciech Drwięga, Krzysztof Nowak, Piotr Suski, Daniel Milczanowski, Łukasz Łosiak

III rząd (od lewej):

Mateusz Wojdyła, Paweł Janczy, Michał Sieniawski, Mateusz Rzeszótko, Tomasz Grzegorzek, Kamil Kocur, Damian Myćka, Łukasz Antolak, Marcin Sołtysik, Szymon Knurek

Klasa 4TS – wychowawca p. Katarzyna Wronkowicz – Rogos

I rząd – stoją od lewej strony:

Marian Wacław, Przemysław Niemiec, Rafał Smoliński, Krzysztof Koza,

Wychowawca Katarzyna Wronkowicz – Rogos, Sebastian Krawiec, Paweł Malec,
Michał Kuliga, Mateusz Milczanowski, Rafał Czubek, Adrian Olszowski, Marek Hyleński

II rząd stoją od lewej strony:

Maciej Sobko, Kamil Smyka, Krzysztof Milczanowski, Michał Pieprzak, Jarosław Kraczkowski, Mateusz Miedziński, Tomasz Hnat, Mirosław Wójcik, Krzysztof Pelczar, Łukasz Burczy, Rafał Mamrowicz

Nieobecni : Grzegorz Indyk, Krystian Kornasiewicz, Piotr Kwilisz, Bartłomiej Maślany, Artur Kielecki, Jarosław Surowiak

Klasa 3LA – wychowawca p. Dorota Piejko

I rząd – stoją od lewej:

Wojciech Władyka, Mateusz Płoziak, Łukasz Czopor, Marek Serwoński, Kamil Kiszka, Mateusz Marszałek, Piotr Kapecki, Mateusz Kielar, Tomasz Gacek, Wojciech Boroń,
Dariusz Powroźnik, Mateusz Ziajka, Łukasz Płoszaj, Rafał Florek, Mateusz Pelczarski, Gabriel Wais, Andrzej Sybidło, Daniel Kopiec, Michał Chmielecki, Rafał Staniszewski,

II rząd – siedzą na dole:

Anna Czubska, Magdalena Przybyła, Katarzyna Kafora, Paulina Barszcz, Bernadetta Mazur, Ewa Chmura, Aneta Zając, Karolina Kadra, Wioleta Kołczan, wychowawca Dorota Piejko

III TURNIEJ PIŁKI NOŻNEJ HALOWEJ

BELFER CUP 2008

Zawody zostały rozegrane w hali ZS Nr 3 w dniach 29.02. – 1.03.2008 r.


GIEŁDA SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
31.03 – 2.04. 2008r.

             Już po raz piąty w hali sportowej ZS Nr 3 gościły na Giełdzie Zawodów szkoły ponadgimnazjalne z Sanoka.

3. 04. 2008 r. – Uroczysta Akademia

z okazji trzeciej rocznicy śmierci Jana Pawła II

      

Akademia odbyła się w hali ZS Nr 3. Był to przepiękny montaż słowno – muzyczny, przygotowany przez katechetki p. Monikę Florek i p. Urszule Baran,  wzbogacony

o wyświetlone na ekranie zdjęcia z życia papieża – Polaka - program, który dostarczył zebranym na hali ogromnych wzruszeń.

8.04.2008 – Spotkanie Szkolnego Klubu

Honorowych Dawców Krwi

Klub prowadzony przez p. Mariolę Kosturską działa już od 13 lat. Jest najprężniej działającym klubem honorowych dawców krwi w Sanoku i liczy 58 osób. W spotkaniu uczestniczyła p. Ewa Radwańska, członek zarządu PCK oraz dyrektor ZS Nr 3, p. Krzysztof Futyma.

Artykuł z miesięcznika młodzieżowego „Youth Media”

Zakończenie nauki w klasach maturalnych

            22.04.2008 r. miała miejsce konferencja klasyfikacyjna klas maturalnych. Połączona była z wizytą p. Zofii Krzanowskiej, Naczelnika Wydziału Oświaty Starostwa Powiatowego w Sanoku.

            Grono Pedagogiczne zostało poproszone o wyrażenie w tajnym głosowaniu opinii na temat przedłużenia kadencji obecnego dyrektora ZS Nr 3, p. Krzysztofa Futymy. Rada Pedagogiczna wyraziła jednogłośnie pozytywną opinię.

            25.04.2008 r. klasy maturalne uroczyście zakończyły naukę. W czasie akademii, przygotowanej przez p. Agnieszkę Pietrycką i p. Anetę Szczepanik, Pan Dyrektor Krzysztof Futyma pożegnał absolwentów szkoły.

            Następnie absolwenci udali się do klas, gdzie wychowawcy wręczyli im świadectwa.

           

Święto Konstytucji 3-maja

Uroczysta akademia z okazji Święta Konstytucji 3 Maja odbyła się 30.04.2008r. w hali sportowej ZS Nr 3. Przygotowali ją uczniowie pod kierunkiem nauczycielek historii,

p. Katarzyny Wronkowicz-Rogos i p. Joanny Skarbowskiej-Sówka.

MATURA 2008

5.05.2008 r. rozpoczęły się egzaminy maturalne.

Przystąpiło do nich:

z Technikum Nr 3 – 112 osób

z  Liceum Profilowanego Nr 3 – 57 osób

z Liceum Ogólnokształcącego Nr 5 – 31 osób

Wyniki będą znane na przełomie czerwca i lipca 2008r.


Wycieczka pracowników szkoły  BRATYSŁAWA – WIEDEŃ

Wycieczka odbyła się podczas „długiego weekendu” majowego, w dniach 21.05 – 25.05.2008r.

Na zdjęciu z przodu od lewej:

B. Bałut, E. Bałut, M. Stanek

Od lewej – w pierwszym rzędzie: G. Burnatowski, B. Bałut, E. Hawryłko, M. Zych, E. Gacek, J. Brząska, E. Bałut, B. Kenar, W. Mackiewicz, D. Wojnarowska, T. Roman, E. Kulawiak – Roman, T. Kenar, J. Gawlewicz

Od lewej – w drugim rzędzie: M. Stawarczyk, K. Futyma, J. Ziobro, J. Kaszewicz, K. Solan, A. Pietrycka, Z. Dobroć, Ł. Matuszek, U. Woźniak, Ł. Kudlik, A.Grzyb, A. Szewczyk,

A. Zulewski, W. Ogarek, M. Stanek, M. Piejko, A. Futyma

Pałac Schonbrunn w Wiedniu

Budynek Parlamentu w Wiedniu, przed nim: B. Bałut, U. Woźniak, Z. Futyma

Bratysława

A. Szewczyk i E. Gacek na dziedzińcu zamku w Bratysławie

Zamek w Bratysławie


Ogólnopolski strajk pracowników oświaty

27 maja nauczyciele ZS Nr 3 przystąpili do strajku. Przyszli do pracy, ale nie prowadzili zajęć dydaktycznych. Strajk zorganizował Związek Nauczycielstwa Polskiego, ale poparły go wszystkie związki zawodowe.


Sukcesy Sportowe

Artykuł z „tygodnika Sanockiego” 30.05.2008r

Na pierwszy plan wybijają się osiągnięcia nauczyciela wychowania fizycznego ZS Nr 3 Damiana Dziewińskiego.


Sanocki Mistrz Ortografii

W zmaganiach ortograficznych uczeń naszej szkoły, Damian Wojtowicz, zajął trzecie miejsce.


Sukcesy Grzegorza Wołczańskiego

Grzegorz, uczeń klasy 2 LZ ZS Nr 3 oraz Państwowej Szkoły Muzycznej II st.opnia, został ponownie stypendystą Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci.


O jego wybitnych uzdolnieniach świadczą nagrody w licznych konkursach


Zakończenie roku szkolnego 2007/2008 - 20 czerwca 2008r.

O godzinie 9.30 zebrani na hali ZS nr 3  uczniowie oraz grono pedagogiczne obejrzeli program artystyczny przygotowany przez
p. W Mackiewicz i p. B Podkalicką.

Dyrektor Krzysztof Futoma poinformował młodzież
o osiągnięciach szkoły w kończącym się roku szkolnym.


Po oficjalnej uroczystości uczniowie udali się z wychowawcami do sal, po odbiór świadectw.


Informacja o osiągnięciach i dokonaniach  Zespołu Szkół Nr 3 w Sanoku  w roku szkolnym 2007/08

1.      Udział i osiągnięcia uczniów w konkursach

  - XXII  Konkurs Matematyczny im. Prof. Marszała – w etapie szkolnym 15 osób,
w etapie powiatowym konkursu wzięło udział 4 uczniów;

  - Konkurs „ Moje finanse – Z klasy do kasy” udział 7 zespołów (26 uczniów) w etapie wojewódzkim;

  - III miejsce drużyny dziewcząt w „VII Powiatowych Mistrzostwach Pierwszej Pomocy PCK”

  - Konkurs języka angielskiego „FOX” – uczestniczyło 40 uczniów;

  - Powszechny Internetowy Konkurs Matematyczny – uczestniczyło 5 uczniów;

  - Zawody „ Sprawni jak żołnierze” 5 miejsce w zawodach rejonowych;

  - Konkurs Wiedzy Technicznej – uczestniczyło 35 uczniów w etapie szkolnym, 5 uczniów
w półfinale, 1 uczeń w finale

Konkursy międzyszkolne na terenie Sanoka:

  - Międzyszkolny Konkurs Wiedzy o HIV i AIDS, w etapie szkolnym 20 osób, w etapie międzyszkolnym 3 miejsce;

  - Międzyszkolny Konkurs z języka angielskiego, w etapie szkolnym 20 osób, w etapie międzyszkolnym 3 miejsce;

  - Konkurs „Sanocki Mistrz Ortografii”, w etapie szkolnym 32 osoby,
w etapie międzyszkolnym 3 i 4 miejsce;

  - Międzyszkolny konkurs ekologiczny, w etapie szkolnym 15 osób, w etapie międzyszkolnym   4 miejsce;

  - Międzyszkolny Konkurs „Deutsche Landeskunde” – 5 uczniów – 1 uczeń zakwalifikował się do II etapu:

  - Konkurs szkolny „ Mein Zuhause” – uczestniczyło 20 uczniów;

  - Konkurs ekologiczny – „Zbieraj zużyte baterie i nakrętki”.

2.  Udział  i osiągnięcia uczniów w olimpiadach:

  - Olimpiada Elektryczna i Elektroniczna „Euroelektra” –wzięło udział 15 uczniów,
a do etapu wojewódzkiego zakwalifikował się 1 uczeń

  - Olimpiada Techniki Samochodowej – w etapie szkolnym 20 uczniów,
3 uczniów brało udział w półfinale centralnym;

  - Olimpiada Przedsiębiorczości – w etapie szkolnym wzięło udział 15 uczniów;

  - Olimpiada Teologii Katolickiej „Człowiek drogą Kościoła” – w etapie szkolnym
wzięło udział 20 uczniów, 3 uczniów wzięło udział w  etapie diecezjalnym,
1 uczeń zdobył wyróżnienie

3. Udział i osiągnięcia uczniów w turniejach:

  - Ogólnopolski Młodzieżowy Turniej Motoryzacyjny – w eliminacjach wzięło udział
25 uczniów, drużyna (3 uczniów) zajęła 2 miejsce w etapie powiatowym.

  - Ogólnopolski Turniej Wiedzy Pożarniczej „Młodzież zapobiega pożarom” – 7 miejsce
w etapie powiatowym (2 uczniów)

Łącznie w konkursach, olimpiadach i turniejach wzięło udział 195 uczniów.

4. Osiągnięcia  w poszczególnych dyscyplinach sportowych:

   - piłka koszykowa: dziewczyny 6 miejsce w etapie powiatowym, chłopcy 5 miejsce
w etapie powiatowym

   - piłki ręczna: dziewczyny 6 miejsce w etapie powiatowym, chłopcy 2 miejsce w etapie powiatowym

  - piłka siatkowa: dziewczyny 6 miejsce w etapie powiatowym, chłopcy:
1 miejsce w etapie powiatowym, 1 miejsce w etapie rejonowym, 3 miejsce w półfinale wojewódzkim;

1 miejsce w turnieju siatkówki chłopców zorganizowanym przez MOSIR i ZS1 w hali Arena.

  - lekkoatletyka: 5 miejsce w zawodach rejonowych;  biegi sztafetowe:
1 miejsce w etapie powiatowym,  3 miejsce w zawodach rejonowych,

   - tenis stołowy: dziewczyny 5 miejsce drużyny w etapie powiatowym, chłopcy 3 miejsce
w etapie powiatowym,

   - badminton: dziewczyny 7 miejsce w półfinale wojewódzkim , chłopcy: 1 miejsce
w półfinale wojewódzkim, 5 miejsce w finale wojewódzkim,

   - Unihokej : chłopcy 2 miejsce w półfinale wojewódzkim, 2 miejsce w finale wojewódzkim,

   - Szachy: chłopcy 3 miejsce w etapie powiatowym.

1 miejsce drużyny nauczycieli w Turnieju piłki nożnej„Belfer-Cup 2008”

2 miejsce drużyny nauczycieli w Turnieju siatkówki „Belfer 2008”

W rozgrywkach sportowych reprezentowało szkołę 156 uczniów.

W konkursach, olimpiadach, turniejach i zawodach uczestniczyło  316 uczniów.

5. Osiągnięcia w pracy charytatywnej

  - Klub Honorowych Dawców Krwi – w tym roku szkolnym 53 uczniów zrzeszonych
w klubie oddało 35 litrów krwi

  - Udział 20 uczniów jako wolontariuszy w akcji „Ziemia Sanocka dla Szpitala”

  - Udział 20 uczniów jako wolontariuszy w akcji „Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy”

  - Udział  uczniów jako wolontariuszy w kweście na rzecz rodziny jednego z uczniów naszej szkoły,
któremu spalił się dom (uzbierano ponad 5 tys. zł)

6. Rozbudowa bazy dydaktycznej, pozyskiwanie środków z EFS oraz od sponsorów:

- multimedialne wyposażenie szkoły zostało uzupełnione w bieżącym roku szkolnym o pracownię 15 stanowiskową z osprzętem oraz oprogramowaniem ze środków MEN w ramach programu „Pracownie internetowe dla Szkół 2007”. Wartość pracowni szacuje się na kwotę 72000zł.

- w ramach programu wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży 2007,  zrealizowane zostały projekty: „Fizyka wokół nas”, „Proces tworzenia dokumentacji technologicznej w oparciu o program AUTOCAD”, „Język niemiecki praktycznie – czyli co pomoże mi w znalezieniu dobrej pracy” na łączną kwotę dofinansowania 13458 zł. Nauczyciele współtworzyli również projekt „Nowoczesne technologie w diagnostyce samochodowej” realizowany w CKP Sanok dla uczniów klasy samochodowej w naszej szkole.

- ze środków sponsorów wyremontowano pomieszczenia na parterze szkoły(łączny koszt remontu wyniósł 7500zł), wymieniono drzwi ewakuacyjne (koszt 3500zł)

- ze środków własnych ( pozabudżetowych) wymieniono 46 okien od strony zachodniej budynku szkoły na łączną kwotę 57522zł oraz 4 okna w hali gimnastycznej na kwotę 3320zł,  pomalowano 8 sal lekcyjnych, wykonano magazyn na dużej hali sportowej ( koszt 2000zł), wymieniono część stolików i krzeseł, dokupiono sporą ilość pomocy dydaktycznych, specjalistyczne oprogramowanie komputerowe, wykonano kraty zabezpieczające w 2 salach z nowym sprzętem komputerowym oraz  na drzwiach ewakuacyjnych, pomalowano elewacje hali gimnastycznej  oraz budynków przy szkole, dokonano remontu jadalni szkolnej wraz ze sprzętem.

- pozyskano od sponsorów: 2000zł na akcję „ Mikołajek 2008”, 1000zł na reaktywowanie radiowęzła szkolnego, 6700zł na zakup środków audiowizualnych do klasopracowni przedsiębiorczości, pozyskano komplet mebli do klasopracowni matematycznej. 

- rozbudowano w szkole system monitoringu o rejestrator, monitor LCD 22”oraz 8 kamer (w sumie w szkole jest 12 kamer), system ten w znacznej mierze przyczynił się do podniesienia poziomu bezpieczeństwa w szkole.

 7. Szczególną opieką  zostali otoczeni uczniowie mający trudności w nauce:

Nauczyciele przeprowadzili zajęcia dodatkowe

- z języka polskiego – dla  57 uczniów – 4 godz.  tygodniowo

- z języków obcych – dla 102 uczniów – 6 godz. tygodniowo

- z przedmiotów ścisłych (matematyka, fizyka, chemia) – dla 38 uczniów – 8 godz. tygodniowo

- z historii, wos-u, geografii, biologii – dla 80 uczniów – 8 godz. tygodniowo

- z przedmiotów zawodowych – dla 80 uczniów – 5 godz. tygodniowo.

Łącznie przeprowadzili 31 godz. tygodniowo zajęć dodatkowych dla  357 uczniów.

  8. Najlepszy uczeń w szkole to:

Darosz Piotr – kl. 2TK (technikum informatyczne) – średnia wyników nauczania 5,35, wzorowe zachowanie, udział w konkursach [ Wiedzy o HIV i AIDS (3 miejsce na szczeblu międzyszkolnym), języka angielskiego, biologicznym (4 miejsce na szczeblu międzyszkolnym), ortograficznym]